tag:blogger.com,1999:blog-9037058.post112655872271331020..comments2023-09-18T09:21:17.794+02:00Comments on LA PARABÒLICA VIRTUAL: LLIBRES DE FRANC? DEIXEU-ME QUE RIGUI!!espiadimonishttp://www.blogger.com/profile/14893925741341582064noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-9037058.post-1127392296471176332005-09-22T14:31:00.000+02:002005-09-22T14:31:00.000+02:00Només una coseta: Insisteixo, no hi ha res gratuït...Només una coseta: Insisteixo, no hi ha res gratuït, el què et paga l'estat, abans ho has de pagar tu amb impostos, no hi veig el guany per enlloc.espiadimonishttps://www.blogger.com/profile/14893925741341582064noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9037058.post-1126768389955327492005-09-15T09:13:00.000+02:002005-09-15T09:13:00.000+02:00İnsisteixo que els llibres son part de l'educacio,...İnsisteixo que els llibres son part de l'educacio, i aixo es quelcom que qualsevol mestre et confirmaria. El que siguin o no reutilitzables es cosa de gestio no de concepte i no veig que te a veure amb la gratuitat. Certament fem de rics sense ser-ho. T'ho creuries que els unics col.legis de Barcelona on es reutilitza material es a les escoles privades, sobre tot les estrangeres, tot i no ser de pobres? Suposo que es mes un problema cultural que altra cosa: perque aqui els llibres de segona ma son un mercat sordid i als EUA fins i tot Amazon en ven?<BR/>Sobre les doctrines, ni Hayek ni Mises ni Marx seguien doctrines (tot i que Marx es suposa que era hegelia) pero els que si segueixen doctrines son els seus seguidors. A aixo em referia.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9037058.post-1126702880843531452005-09-14T15:01:00.000+02:002005-09-14T15:01:00.000+02:00Sobre com hauria de ser el sistema escolar ja vaig...Sobre com hauria de ser el sistema escolar ja vaig deixar un post anteriorment, i coincidim una mica. Ara del què es tractava era dels llibres. Si fessin els llibres pensant en la seva reutilització potser encara podrien discutir si ens donem el luxe de pagar-los, però no som un país ric, tot i que actuem com si ho fóssim. Per cert, ni Hayek ni Mises treballaven tenint en compte cap doctrina, tot el contrari de Marx.espiadimonishttps://www.blogger.com/profile/14893925741341582064noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9037058.post-1126681410348866862005-09-14T09:03:00.000+02:002005-09-14T09:03:00.000+02:00Evidentment que sota el sistema actual uns paguen...Evidentment que sota el sistema actual uns paguen a fi de que altres no paguin. Hi ha confiscacio i redistribucio. I que? Que aixo es en contra de les doctrines de Hayek i von Mises? I que? El que importa no es la doctrina, ja sigui de Mises o de Marx, sino que les coses funcionin, i ara com ara es millor per a tot-hom que l'educacio sigui al abast de tots perque aixo evita problemes socials futurs, i a mes entrena una força de treball mes productiva. T'ho pots prendre com una inversio obligada pero profitosa. Potser es en contra de la odctrina pero que hi farem si aixi es la vida?<BR/>Pel que fa a la subordinacio del individu al estat en el tema escolar, aixo nomes passa si l'estat a mes de ser el pagano es tambe l'unic prestatari del servei. Amb un sistema de txec escolar utilitzable a l'escola que prefereixis, l'estat continua garantitzant l'educacio per a tot-hom i es respecte la lliure opcio. <BR/>Potser no es el metode de Mises pero tampoc es el de Marx i a la meitat del cami s'hi troba la virtut segons els classics.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9037058.post-1126644358292929332005-09-13T22:45:00.000+02:002005-09-13T22:45:00.000+02:00Repeteixo, no hi ha res de gratuït a cap país. L'e...Repeteixo, no hi ha res de gratuït a cap país. L'essència de la política intervencionista és prendre d'un lloc per donar-lo a un altre. És la confiscació i la distribució. És la subordinació incondicional de l'individu a l'estat.espiadimonishttps://www.blogger.com/profile/14893925741341582064noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9037058.post-1126594806687310632005-09-13T09:00:00.000+02:002005-09-13T09:00:00.000+02:00La Constıtucio garanteix l'educacio gratuita de to...La Constıtucio garanteix l'educacio gratuita de tothom. Sense llibres l'educacio deixa de ser gratuita. Qualsevol mestre li pot explicar el que passa als col.legis amb els alumnes, mes dels que semble, que el seus pares no els poden comprar els llibres: el seu aprenentatge se'n veu afectat negativament. Si el que voleu es que l'ensenyament no sigui gratuit, donç ho dieu clar i ho poseu a la Constitiucio, pero amb la legislacio actual no pagar els llibres es nomes una mesquinesa estupida.<BR/>La llibertat d'eleccio no hi te res a veure aqui: si el govern dona un "vale" i cadascu se'l gasta en els llibres que l'escola (no ell mateix) ha seleccionat hi ha la mateixa llibertat d'eleccio que ara.Anonymousnoreply@blogger.com