divendres, 20 de juliol del 2007

LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ CONCULCADA


Suposo que tots coneixeu aquesta revista que surt els dimecres. Tothom n'ha fullejat algun exemplar alguna vegada. Doncs bé, l'exemplar d'aquesta setmana ha estat segrestat per ordre d'un jutge de l'Audiència Nacional, vulnerant així un dret fonamental: el de la llibertat d'expressió. No s'adonen, però, que això encara ha donat més publicitat a una revista que no la necessita. Jo no la compro mai, però m'ha vingut la curiositat de cercar l'acudit que "calumnia" la jove parella en qüestió, i com he fet jo, molta gent ho haurà fet, aconseguint així l'efecte contrari. A més, aquest número, segons les notícies que he escoltat, s'ha exhaurit en molts quioscos. Això vol dir que a la policia li quedarà poca feina a fer.
Aquest jutge, que pel què es veu li manca intel·ligència, també ha ordenat a la revista que li lliuri els motllos, ignorant del tot que ja fa anys que els ordinadors han permès de prescindir-ne.
En resum, si jo fos directiu de la revista en qüestió, em fregaria les mans per la publicitat gratuïta que m'han fet i no em preocuparia excessivament per les conseqüències, ja veureu com se l'hauran d'envainar. I és que la justícia espanyola sempre actua tard i/o malament.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

contan que un dels dos d la parella parodiada es periodista ,aurem de esperar habiam com reacciona, o al serne victima la llibertat de expresio pasa a segon terme ?.
Tot i que la caricatura es bona tampoc ja noms ,fins on pot actuar el jutge i com pot demostrar que els personatges amb cuestio son els que ell diu ?
no ja aquell llei famosa que diu ,falta de proves per no determinar a qui parodien?
un peto

niris

espiadimonis ha dit...

Hola Niris,
Tens tota la raó en això dels noms, enlloc diu que siguin ells i per molt que se'ls hi assembli, dubto que cap tribunal pugui declarar culpable a l'autor o autors. Tal com deia en el meu post, crec que la fiscalia s'ha equivocat, volia salvaguardar "l'honor" de la parella i ara fins i tot ja en parlen a Europa. En temps d'internet, intentar segrestar una revista em sembla tan ridícul com intentar buidar el mar amb galledes.

Cuida't.

Joana ha dit...

A mi m'ha entrat la mateixa dèria per la revist...i tampoc la compro mai, però amb aquesta propaganda...qui no haurà pensat el mateix!
Et volia saludar...Fa temps havíem xerrat a vilaweb i mira per on de casa de l'oldaric salto al teu bloc!
Una abraçada!

espiadimonis ha dit...

Hola Joana,
Gràcies pel comentari i la salutació. La veritat és que el teu nom no em ve present, i és que tinc una memòria...Sort que el món és petit.

Odalric ha dit...

Que de petit és el mon, eh? :)

Per cert, el dibuixant va dir que a la portada hi sortia el Tom Hanks i la Kate Holms..... :)

espiadimonis ha dit...

Hahaha Odalric,

De fet, enlloc no diu que siguin els prínceps. Només es pot endevinar pel context i la semblança dels personatges, però ara que ho dius...podria colar. Ara que suposo que en comptes de Tom Hanks volies dir Tom Cruise, oi?

Odalric ha dit...

Exacte!
Hehehehehe.... potser m'hauré de posar al dia amb el "tomate" :)