dilluns, 1 de novembre del 2004

JA EM PERDONAREU

Sí, ja em perdonareu però no em puc resistir de parlar de les eleccions nord-americanes. Sé que ja n'estareu farts, que les televisions, ràdios i diaris en parlen potser de manera excessiva, i que per afegitó, alguns blogs també ho han fet, però és precisament per això que jo també en vull parlar.
Mai he estat als Estats Units però n'he llegit força i el primer que m'agradaria dir és que parlar políticament d'aquest país en termes d'esquerra-dreta és no tenir-ne ni puta idea. Als Estats Units, tant demòcrates com republicans són liberals en el sentit europeu del terme.
No entenc gaire per què els mitjans de comunicació públics d'aquí han triat ja el seu preferit. Potser a la facultat no els van ensenyar que la seva opinió personal, tot i que legítima, no ens importa en absolut i no és notícia. També els hauríem de fer saber als nostres estimats periodistes que nosaltres no tenim passaport nord-americà i no podem votar, no cal que ens facin propaganda orgànica.
En fí, amics meus. Us recomano que escolteu les notícies al lloc d'orígen; aneu a webs de diaris nord-americans (no us comformeu amb un) o també a la BBC, que tot i ser una emissora pública no està políticament controlada, com la nostra malaurada TV3.
Us desitjo salut i independència mental.