diumenge, 23 de març del 2008

RELECTURA

Estic rellegint una novel·la que em va agradar molt, i hi ha un petit fragment que l'autor li fa dir a un personatge unes paraules que, en el seu moment, no els hi vaig donar excessiva importància, però que ara m'han fet pensar una mica. Us el transcriuré en l'idioma en el qual el llegeixo amb l'esperança que estigueu versats en llengües romàniques:


Y no das valor al patriotismo?”

Querido amigo, ya he acabado la discusión. Però sabes tan bien como yo que patriotismo es sólo una palabra. Y generalmente acaba significando o bien 'mi país, con razón o sin ella', lo cual es odioso, o bien 'mi país siempre tiene razón', lo cual es una imbecilidad.”


És curiós que un parell o tres d'anys abans aquest diàleg no em produís cap impacte i ara sí. En tot cas, hi haurà premi per qui endevini el títol i autor. :-D

6 comentaris:

Míriam ha dit...

El miracle de sant Google:
"Capitán de Mar y Guerra" de Patrick O'Brian
Ho he encertat?

espiadimonis ha dit...

No s'hi val! Això és fer trampa!! :-D I jo que em pensava que us donaria feina!
En tot cas, has tingut una bona pensada. Enhorabona. Et dec un premi. :-)

Míriam ha dit...

És que m'ha agradat la cita. Ara em falta llegir el llibre! això ja costarà més.

Ferran Porta ha dit...

Vaja!, he fet tard: Sant Google també m'havia donat la informació :)

espiadimonis ha dit...

A mi em va encantar. L'autor, en O'Brien, era un bon coneixedor de la realitat peninsular, i sabia perfectament què són els països catalans, cosa que queda reflectida abastament en el llibre. També hi vaig trobar coses com ara veure els modals que gastaven els anglesos -realment esquisits-. Ensems això, ens descriu la vida que portaven els mariners en aquella època -la dominació anglesa de Menorca- i és també un cant a les relacions humanes i a la amistat. Si tens temps, no te'l perdis.

espiadimonis ha dit...

Ferran, et toca el premi de consolació. :-)