dimarts, 21 de desembre del 2004

EL 0,7 %

El millor que es pot fer per ajudar els països pobres és demanar als nostres governants que retirin les subvencions agrícoles i resar perquè tinguem més globalització. M'explicaré.
¿Com es pot entendre que els productes agrícoles europeus siguin més barats que els africans? Els pagesos africans ni tan sols poden vendre els seus productes als seus mercats, perquè són inundats de productes vegetals europeus. Si no subvencionéssim els nostres productes, ells tindrien la possibilitat de viure del seu treball en comptes de viure de les nostres almoines. I amb la globalització, o sigui, la obertura de mercats, ells podrien portar els seus productes aquí. Algú em pot preguntar que què farien els nostres pagesos. Doncs reconvertir-se, naturalment. Tots els oficis ho han fet, per què no ells? I si algú ha de plegar, ni el seu món ni el nostre s'acabarà. Podrà trobar una nova feina, segur.

Si els pagesos africans poguessin viure del seu esforç, no caldria l’enganyifa aquesta del 0,7 % , que és una de tantes maneres de tenir-los colonitzats. No estic en contra d'ajudar-los però, ¿hem de donar diners a països dirigits per poders absolutistes i corruptes? ¿Hem de donar diners que utilitzaran per omplir les butxaques dels dirigents o en el pitjor dels casos, per comprar armament? Si els països susceptibles de rebre ajuts fossin democràcies, tinguessin la corrupció controlada i respectessin els drets individuals de la població, no tindria cap inconvenient en donar part dels meus impostos si travessessin un mal moment, en cas contrari, que no em busquin.