dimecres, 29 de desembre del 2004

PORSCHE 911

Per a alguns és només un cotxe. Per a d'altres és un cotxe especial. Per a mi és "el cotxe". Tot el que havia fet abans la indústria automobilística eren simples provatures, i el que ha fet després, absurditats sense sentit.

El Porsche 911 fou el successor del 356, el primer esportiu fabricat per Porsche. Una de les condicions alhora de dissenyar-lo fou que el 911 hauria de tenir espai per transportar un joc complet de pals de golf, òbviament, sense deixar de ser un esportiu. Han passat més de 40 anys i el 911 es continua venent...

Ferry Porsche, fill del genial Ferdinand Porsche (un dia escriuré d'ell), que havia assumit el control de la fàbrica, fou el qui assentà les bases del que seria el cotxe més extraordinari de tots els temps. Dictà que el cotxe no seria un quatre places, que la batalla no seria superior a 2,2 metres, que la suspensió seria per barra de torsió, frens de disc, motor de sis cilindres oposats horitzontalment, les lleves col·locades a la culata i la caixa de canvis de 5 velocitats.
Amb el temps, s'han fabricat moltes versions d'aquest cotxe, no deixant mai de millorar, i ha guanyat tot el que podia guanyar i és que, quan la filosofia de la marca és la qualitat i excel·lència, els resultats canten.